Kasık Fıtıkları Belirtileri

Kasık bölgesinde ağrı ve elinize şişlik geliyorsa kasık fıtığı hastalığınız olabilir.

Kasık fıtığının yegane tedavisi cerrahidir.

Çözümü mevcuttur.

Laparoskopik ve açık olarak yapılabilmektedir. Laparoskopik(kapalı) kasık fıtığı cerrahisi güvenli ve konforlu, ağrı düzeyi daha az olan bir cerrahi yöntemdir. Hastaların birçoğu aynı gün çıkabilmektedir.

Kasığınızda ağrı ve şişlik şikayetiniz varsa bir genel cerrahi uzmanına başvurmanız önerilir.

Kasık fıtıkları her iki kasık bölgesinde bulunan kasık kanalından karın içi yapıların cilt altına doğru yer değiştirmesi olayıdır. Kasık kanalından fıtıklaşan karın içi yapılar içinde en çok karın içi yağlı doku ve barsak yapıları bulunmaktadır. Nadir durumlarda mesane, kadınlarda yumurtalar da kasık kanalından geçerek fıtıklaşabilmektedir.

En sık şikayet genellikle ele gelen şişliktir. Barsak veya diğer karın için yapıların bu bölgeye geçmesi nedeniyle karın içi basınç artırıldığında kasık bölgesinde şişlik olmaktadır. Bunun yanısıra kasık bölgesinde ağrı ve bacağa vuran ağrı, karın genelinde ağrı  da kasık fıtıklarında olabilmektedir.

Eğer karın içi basıncını sürekli artıran fiziksel hareketliliğiniz varsa bu durumlarda çıkan barsak yapıları tekrar içeri itilemeyebilir. Bu durumlarda da karına yayılan şiddetli ağrı, bulantı,  kusma durumları ortaya çıkabilmektedir. Bu şikayetler acil cerrahi gerektireecek bulgulardır.

Bu şikayetler ile gelen hastanın genellikle fizik muayene ile kasık fıtığı tanısı konulmaktadır. Bu durumlarda hastaya bu bölgeye yönelik ultrasonografi ile bakılır fizik muayenenin doğrulaması yapılır.

Kasık fıtıklarının yegane tedavisi cerrahidir. Başka bir tedavi yöntemi yoktur.

Cerrahi hastaya açık veya laparoskopik(kapalı) olmak üzere iki şekilde uygulanabilmektedir.

Laparoskopik(kapalı) fıtık ameliyatları üç adet delikten yapılır, en az açık olanlar kadar güvenlidir.  Ameliyat sonrası düşük ağrı hissi ve çabuk hareketlilik imkanı gibi sunduğu konfor ile tercih sebebidir.

Fıtık boyutları büyüdüğünde testisler bölgesine ileri derecede barsak veya karın içi yağlı doku geçişi olduğunda laparoskopi teknik olarak zorlaşmaktadır. Böyle durumlarda açık cerrahi zorunluluk haline gelmektedir.

Ayrıca fıtık kesesinden giren barsak eğer tekrar içeri itilemezse acil ameliyat gerekmektedir. Acil ameliyatlarda da açık cerrahi zorunlu olmaktadır.

Eğer kasık fıtığınız varsa aciliyet gerektirmeden en kısa sürede ameliyat planlaması yapmanızı öneririz. Kapalı ameliyatlarda hasta duruma göre ameliyat sonrası 3-4 saat sonra yürütülmekte,  aynı gün taburcu olabilmektedir.

Kapalı yani laparoskopik fıtık ameliyatını sizin ameliyat sonrası konforunuz için öneririz.