Anüste Ağrı Mı Yaşıyorsunuz?

ANAL FİSSÜR

Anüste ağrı mı yaşıyorsunuz?

Hatta bu ağrılarınız sizi tuvalete gitmeye korkar hale mi getirdi?

Size eziyet eden bu durumlar çözümsüz değildir.

Ancak muayene olmak sizin sıkıntılarınızın çözüm kapısı olabilir.

Genellikle bu şikayetler bir anal fissür yani anüste çatlak göstergesidir. Anüsün başka hastalıklarında da benzer şikayetler olabilir. Tanı konabilmesi ve tedavi başlanabilmesi için sizleri muayene olmaya davet ediyoruz.

Anal fissür tedavisi genellikle tıbbi ve alışkanlık düzenlemeleri ile sağlanmaktadır. Nadir durumlarda cerrahi gerekmektedir.

Anal fissür, kalın bağırsağın son kısmı olan anüs(makat) girimi ve anüs  kanalında oluşan bir çatlak olarak tanımlanır. Bu çatlak, tuvalet esnasında yırtılma ve cam kesiği hissi oluşması, makatta tahriş, kaşıntı, şişlik ve az miktarda kanama gibi belirtilerle kendini gösterir.

Anal fissür, beslenme alışkanlıkları ve tuvalet düzeni gibi yaşayış şekline bağlı olarak ortaya çıkmaktadır. Düzenli tuvalete çıkamayanlarda, tuvalet esnasında zorlananlarda, uzun süren kabızlık veya ishal şikayeti yaşayanlarda anüs yırtığı görülür.

Anal fissür akut olabileceği gibi uzun süre tedavi olamadığı zaman kronikleşebilir. Kronik anal fissür, akut anal fissürden farklı olarak uzun sürer ve iltihap oluşur. Fizik muayenede kendisine ait bulguları mevcuttur.  Anal fissür hastalarına, gıdada lif ve su alımını artırma önerilmektedir.

Tıbbi tedavide dışkı yumuşatıcıları kullanma  ve etkilenen bölgeye topikal kremler uygulaması tavsiye edilir.

Bazı durumlarda anal fissür tedavisi için ameliyat gerekmektedir. Anal fissür cerrahisinde  lazer, botoks uygulaması, gerginlik oluşturan kasın kontrollü olarak kesilmesi yöntemleri uygulanmaktadır.