Kapalı Safra Kesesi Amelyatı

Laparoskopik kolesistektomi spot cümleler.

Yemekler sonrası, özellikle yağlı ve kızartmalı ağır bir yemek sonrası karın üst ve sağ kısmında, sırta da vuran bir ağrınız varsa safra kesesi iltihabı yaşıyor olabilirsiniz.

Böyle bir belirti ile karşılaşırsanız mutlaka bir genel cerrahi uzmanına muayene olun.

Safra kesesi iltihaplarında tıbbi tedavi ve kapalı yöntemle alınması da dahil seçeneklerle tamamen iyileşmeniz mümkündür.

Safra kesesi taşları  belirtilerini göstermeden ilerler ve hastalar tarafından fark edilmez. Genellikle başka sebeplerle yapılan batın ultrasonografi tetkiklerinde ortaya çıkar.

Safra kesesi taşlarının belirtileri arasında mide bulantısı, kusma, karın ve sırta vuran ağrılar, hazımsızlık, şişkinlik ve mide ekşimesi yer alabilir. Ağrı genellikle yemekler ilintilidir. Ağır yağlı bir yemek sonrası veya uzun açlıktan sonra yenen yemeklerden sonra ortaya çıkar.

Safra kesesi taşlarının nedenleri arasında, safra kesesindeki safranın kimyasal içeriğindeki değişiklikler, uzun süreli açlık halleri, aşırı kilo, gebelik, bazı ilaçlar ve genetik faktörler sayılabilir.

Kolesistit, safra kesesinde iltihaplanması durumudur. Kolesistitin en sık sebebi safra kesesi taşlarıdır. Safra kesesi taşlarının safra kesesi çıkışını ya da sonraki safra kanallarını tıkaması durumunda taş nedenli kolesistit yani safra kesesi iltihabı oluşur. Kolesistit durumunda safra kesesinde ödem, distansiyon (gerginlik, şişlik) görülür. Zamanla  kan ve lenf kanallarında dolaşımın bozulması sonrasında organda gangren ve delinme (perforasyon) görülebilir.

Kolesistit belirtileri arasında sıkıştırıcı tarzda, dalgalanma gösteren, karın sağ üst kadran ve  sağ kürek kemiği etrafına vurabilen ve birkaç dakika ile birkaç saate kadar sürüp hafifleyebilen ağrılar yer alır. Ağrılar genellikle yenilen ağır, yağlı bir yemek sonrası gerçekleşir.

Kolesistit tıbbi tedavisi, safra kesesinde olan iltihabın yayılmasını önlemek adına uygulanır. Tedavide hastanın ağızdan gıda alımı kesilir, damardan beslenme başlar, yanı sıra hastaya ağrı kesici ve antibiyotik tedavisi başlanır.

Safra kesesi taşlarında ve iltihaplarında  en önemli tedavi yöntemi safra kesesinin alınması işlemidir. Laparoskopik( kapalı)  ya da zorunlu hallerde açık olarak yapılabilir. Bu ameliyata kolesistektomi ameliyatı denir.

Nadir durumlarda hasta ameliyat olamıyacak düzeyde kalp ve akciğer problemi varsa girişimsel işlemler yapılabilir.