Hemoroid'in Tedavi Türleri

Hemoroid için spot cümleler

Anüste şişlik ve sürekli sizi rahatsız eden bir ağrınız mı var?

Bu ağrı sizi sürekli rahatsız mı ediyor ?

Şişlik  kafanızda acaba bir tümör olabilir mi şüphesi oluşturabilir.

Bütün bunları ortaya çıkarmanın tek çözüm yolu uzman doktorunuza muayene olmaktan geçiyor.

Muayene olun kafanız rahatlasın.

Anüste şişlik ile birlikte olan ağrıların genellikle sebebi hemoroidal ataklardır. Hem tıbbi hem de cerrahi yöntemlerle tedavisi yapılmaktadır. Cerrahi seçeneklerin içinde daha az ağrılı lazer yöntemi mevcuttur.

Hemoroidal Hastalık:

Anüs bölgesindeki damarsal yapıların olması gerekenden daha fazla büyümesi ve buna bağlı olarak ağrı, kanma şişlik şikayetlerine neden olması durumudur.

İç hemoroid, dış hemoroid şeklinde genellikle iki ayrı tanımlaması mevcuttur.

İç hemoroidleranüsün iç tarafında yer alan anüs kanalı içindeki hemoroidlerdir. Bu  hastalar  genellikle gayta yaparken sarkma ve kanama şikayeti ile başvururlar. Evrelemesinde gayta yaptıktan sonra içeri atılamayan hemoroidler evre 4 hemoroidler olarak adlandırılır. Kanama şikayeti genellikle gayta yaparken olur. İç hemoroidler transfüzyon gerektiren  ciddi kan kaybına da sebep olabilir.

Dış hemoroidlerise anüs hemen girimindeki damarsal yapıların büyümesi sonucu oluşur. Bu  hastalar genellikle ele gelen şişlik ve ağrı şikayeti ile başvururlar. Zaman zaman kanamalara da yol açabilir. İçinde pıhtılaşma olmuşsa ani oluşan sert ağrılı şişliklerle de başvurabilirler. Bu durumlar genellikle tromboze hemoroid olarak adlandırılır.

Tedavi:

Alışkanlık düzenlemesi:Hemoroid tedavisinde sosyal yaşam tarzı ve tuvalet alışkanlıkları çok önemlidir. Hemoroid oluşum mekanizmasında durağanlık, tuvalette uzun oturma ve ıkınmanın olağandan daha fazla gerçekleşmesi ve yapısal faktörler rol almaktadır.

Kişinin düzeltebileceği faktörler, daha fazla sıvı ve posa tüketimidir. Kişi hareketliliğini artırmalıdır. Günümüzde bazı meslekler özellikle yazılım ve sekreterya sektörlerinde çalışanlarda kişi saatlerce hareketsiz olarak oturmaktadır. Bu kişilerin oturma sürelerinin arasına hareket molaları katması ve bir süreliğine yürüyüş yapmaları gerekmektedir. Bunun yanısıra özellikle cep telefonlarının hayatımıza girmesi ile birlikte tuvalette gazetenin yerini cep telefonuna bakmak almıştır. Tuvalette bu gibi faaliyetlerin kısıtlanması ve tuvalette geçirdiğimiz sürenin kısıtlanması gerekmektedir. Ayrıca haftanın belli günlerinde yapabildiğimiz kadarıyla tempolu yürüyüş ve sporu hayatımıza katmamız bize katkılı olacaktır.

Tıbbi tedavi: Genellikle toplardamarların duvar yapısını düzenleyen ilaçlar tercih edilir. Piyasada bulunan Daflon, Doxium, Venoruton, Venotrex gibi ağızdan alınan ilaçlar bu amaçla kullanılmaktadır. Bunun yanısıra proctoglyvenol, proctolog, gibi başka isimlerde muhtelif kremler kullanılmaktadır.

Tıbbi tedavi tüm hemoroid tiplerinde aynı zamanda cerrahi veya girişimsel tedavilere ek olarak kullanılabilir.

Hemoroidal hastalıkta tedavi;  şikayete göre, hastanın yaşı ve yandaş hastalıklarının olup olmamasına göre  değişkenlik göstermektedir.

Iç hemoroidlerde tek kanama şikayeti ile gelen hastalarda genellikle band ligasyonu yeterli olmaktadır.

İç hemoroid olup her gayta yaparken dışarı sarkma sonrasında içeri girebilen veya giremeyen hemoroidlerde ise cerrahi veya girişimsel  yöntemler tercih edilebilmektedir. Bunlar bant ligasyonu, lazer tedavisi, sklerozan madde(damar büzücü) uygulaması, klasik hemoroid ameliyatları, ligasure veya harmonik(damar mühürleme cihazı) ile yapılan hemoroid ameliyatları tanımlanabilir.

Skleroterapi(damar büzücü ilaç uygulaması) :Damar büzücü ilaçların küçük dozlarda genişleyen hemoroidal yapılara verilerek hemoroidlerin küçülmesi sağlanmaktadır. İşlem sonrası ağrı düzeyi düşük kalmaktadır. Uygun hastalarda etkin bir tedavi yöntemidir.

Lazer tedavisi: genellikle ameliyathane şartlarında ve bu bölgenin anestezisi sağlandıktan sonra yapılan bir işlemdir. Anüs giriminden girilen bir cihaz hemoroid içine girilir. İşlem sırasında damarsal yapılara içeriden mühürleme olarak tanımlanabilecek bir işlem yapılır. Sonrasında buz uygulaması ile oluşabilecek ödem gideriliri. Bu ameliyatta da ağrı düzeyi klasik hemoroid ameliyatlarına göre daha düşük olmaktadır. Uygun hastalarda etkinliği iyidir.